U svojoj slici, švicarski simbolistički umjetnik prenosi nas u mitsko carstvo svetog gaja. Iz tame pozadine, zasjenjene drvećem, povorka bijelo odjevenih, velom prekrivenih figura približava se kamenom žrtvenom oltaru, pred kojim se tri figure već s poštovanjem klanjaju u pognutom stavu. Ljubičasti dim diže se od paljenice. S desne strane, sveti prostor omeđen je zidom okrenutim prema moru. Među drvećem se nazire drevni hram, okupan sunčevom svjetlošću. Böcklin se oslanja na dvosmislenost, ostavljajući nas u mraku o kulturnom kontekstu, regiji i vremenskom razdoblju prikazane scene. Sjevernoeuropski i mediteranski elementi čine se isprepletenima, možda kako bi evocirali univerzalnost mita. Böcklin je svoju ritualnu scenu zamislio kao protu-sliku racionalnom razumijevanju svijeta. (Markus Bertsch)
Godine 1886. Arnold Böcklin izveo je drugu verziju ove kompozicije, inspiriranu drevnim kultovima, koja se sada nalazi u Hamburger Kunsthalle (Inv. 1483; Andree 1998, br. 398). Razlike uključuju hladniji ton, činjenicu da svećenici u hamburškoj verziji imaju ruke prekrižene na prsima, a hramska arhitektura u desnoj pozadini je istaknutija i detaljnije prikazana.
reference:
Doblanović, Danijela et al., Obitelj Hütterott: ostavština, Državni arhiv u Pazinu, Pazin, Zavičajni muzej grada Rovinja, Rovinj, 2008., monografija, u boji, str. 301
Tišljar, Lara et al., Elaborat o prijedlogu konzervatorsko-restauratorskih radova s troškovnicima, Pula, 2017., elaborat, u boji, str. 62-63
Koristimo kolačiće
Koristimo kolačiće za praćenje posjećenosti naših stranica (Google Analytics) u svrhu poboljšanja stranica.
Statistika se prikuplja anonimno i prihvaćanjem pristajete na korištenje kolačića.
Saznaj više