Portre Hitterot. Muškarac 35-40 god. sa bradom i brkovima, u crnom odjelu sa bijelom čipkom okovratnika i mandžete. Za strukom ima lanac, u desnoj ruci drži smeđu rukavicu. Lijeva položena na kuk. Na kažiprstu prsten sa grbom i na malom prstu dva prstena. Pozadina slike maslinasta. Natpis u lijevom gornjem uglu ÆTATIS SUA 3.9.1651. U desnom uglu porodični grb sa orlom. Crna rama sa crnim unutarnjim rubom. (Inventarna knjiga 1-3, 1. tom)
Portretirani muškarac prikazan je u polufiguri i poluprofilu s brkovima i bradicom. Odjeven je u svečano strukirano crno odijelo s manšetama i nabranim okovratnikom u skladu sa sjevernoeuropskom modom prve polovice 17. stoljeća. Lijevu ruku s dva prstena oslanja na bok, a u desnoj drži rukavice. Na jednoličnoj zelenosivoj pozadini u gornjem desnom kutu se ističe vrlo pomno naslikan građanski grb obitelji Hütterott. S lijeve se strane nalazi natpis s godinom 1651. i starosnom dobi portretiranog. Natpis na poleđini platna identificira portretiranu osobu kao Henricha Hermanna Hütterotta koji je, prema rodoslovlju obitelji. rođen 1612. godine (Hütterott 1981:12). Na portretu su, međutim, prisutna nesuglasja koja upućuju na to da se ovdje ipak ne radi o članu obitelji Hütterott. Naime, na kažiprstu lijeve ruke muškarac ima prsten ukrašen grbom koji je posve drugačiji od onog naslikanog u gornjem desnom kutu slike. Osim toga, tijekom restauratorskih radova utvrdilo se da je grb obitelji Hütterott naslikan preko jednog starijeg grba koji nije bilo moguće identificirati. Stoga se može pretpostaviti da je slika došla u posjed obitelji u neko kasnije vrijeme te da dodavanje novog grba odražava želju Hütterottovih da se djelo pribroji galeriji predaka. Modelacija i izražajnost lica portretiranog muškarca pokazuju zamjetno veću vještinu izvedbe i likovnu vrsnoću nego je oblikovanje odjeće i ruku. Nesklad i nezgrapnosti u proporcijama tijela upupćuju na moguće sudjelovanje dvojice slikara, majstora i njegovog suradnika, što je bilo uobičajeno u slikarskim radionicama 17. stoljeća. Impostacija lika i način prikaza u skladu je s građanskom portretnom tradicijom protestantskih zemalja sjeverne Europe, a osrednja kvaliteta cjeline navodi na smještanje djela u okvir rutinirane produkcije 17. stoljeća. Sliku je 2005. godine restaurirala Lara Žufić u Puli. (Lavinia Belušić u: Slikarska baština Istre, Institut za povijest umjetnosti, Zagreb, CPI, Rovinj-Rovigno, str. 451. U knjizi se kao naslov slike navodi: Portret Henricha Hermanna Hütterotta (?) dok se na poleđini same slike nalazi natpis: Henrich Herman Hüttenroth. (Lavinia Belušić u: Slikarska baština Istre, 2006., str. 451.).
reference:
Bralić, Višnja, Kudiš Burić, Nina, Slikarska baština Istre, Institut za povijest umjetnosti, Zagreb, Centar za povijesna istraživanja, Rovinj / Centro di ricerche storiche, Rovigno, 2006., monografija, u boji, str. 451
Doblanović, Danijela et al., Obitelj Hütterott: ostavština, Državni arhiv u Pazinu, Pazin, Zavičajni muzej grada Rovinja, Rovinj, 2008., monografija, u boji, str. 281
Fučić, Branko, Izvještaj s popisom slika i umjetničkih predmeta u dvorcu na otoku Sv. Andrije kraj Rovinja, Zavičajni muzej grada Rovinja, Rovinj, 1945, izvještaj, tipkopis, str. 6
izložbe:
Galerija na pučini. Muzej Grada Rovinja-Rovigno, Rovinj-Rovigno, 20.7.- 10.10.2020.
Koristimo kolačiće
Koristimo kolačiće za praćenje posjećenosti naših stranica (Google Analytics) u svrhu poboljšanja stranica.
Statistika se prikuplja anonimno i prihvaćanjem pristajete na korištenje kolačića.
Saznaj više