Ženska sa visokom sijedom perikom ukrašenom zlatnim granama. Oko vrata crna vrpca. Na ušima zlatne naušnice. Haljina smeđa sa korzetom horizontalnih plavih i bijelih pruga. Na rukavima dvije mašne od istog materijala korzeta. Oko vratnog izreza čipka vezana u mašnu. Čipke na rukavima do lakata. Široka suknja. U desnoj ruci drži grančicu trešanja, dok je lijevu naslonila na stol. Sjedi na stolici čiji se naslon vidi na lijevo. U lijevom uglu gore, grb sa orlom. Pod grbom godina 1776. Sa desne strane papiga sa ispruženim vratom, stoji na stalku. Na poleđini piše: Martha Elizabeth Hütterodt. geb: Bikerin. (Inventarna knjiga 1-3, 1. tom)
Mlada žena prikazana je frontalno kako sjedi u naslonjaču kraj pisaćeg stola na koji je položen stalak s raznobojnom papigom. Ptica se proteže prema grančici s trešnjama koju joj žena pruža. Odjevena je u svilenu haljinu po modi 18. stoljeća ciglastocrvene boje koja na rukavima ima aplicirane svilene vrpce s bijelim i svijetloplavim prugama. Duboki izrez na haljini ukrašen je čipkom jednakoj onoj na manšetama rukava. Na glavi ima napudranu i alla fontage bogato ukrašenu vlasulju: Na jednoličnoj smeđesivoj pozadini ističe se oval licasvijetlog inkarnata s izražajnim, tamnim očima. U lijevom gornjem kutu nalazi se grb obitelji Hütterott ispod kojeg je upisana godina 1776. Prema muzejskim inventarima slika je pripadala zbirci baruna Hütterotta, na što upućuje i obiteljski grb u gornjem lijevom kutu formata. Upisana godina i podaci iz rodoslovlja ove bogate kasselske obitelji (Hütterott 1981:22, tab. 2) upućuju na to da je portretirana žena Barbara Elisabeth, a ne njezina majka Martha Elisabeth Hütterott, kako je navedeno u inventarima. Barbara Elisabeth Hütterott rođena je 19. prosinca 1746. u Spangenbergu. Njezini su roditelji bili Martha Elisabeth Bäcker, rođena 1722. u Spangenbergu i umrla 1782., i Jacob Philipp Hütterott, trgovac vunom rođen 1710. u Spangenbergu, a umro 1765., koji su se vjenčali 4. svibnja 1742. Iz rodoslovja je vidljivo da je u vrijeme nastanka portreta Barbara Elisabeth imala tridesetak godina, što odgovara dobi portretirane žene. Iako njezin stav, posebice elegantne kretnje ruku, još uvijek prizivaju likovni rječnik kasnog rokokoa, sklonost detaljnom opisu fizionomije i raskošne odjeće te obilje scenografije omogućuju da se djelo približi krugu njemačke građanske portretistike posljednje četvrtine 18. stoljeća. Vješta modelacija naročito dolazi do izražaja u blagim tonskim prijelazima koji dočaravaju baršunastu mekoću napudrane kože i teksturu različitih materijala odjeće. (Lavinia Belušić u: Slikarska baština Istre, str.487-488)
reference:
Bralić, Višnja, Kudiš Burić, Nina, Slikarska baština Istre, Institut za povijest umjetnosti, Zagreb, Centar za povijesna istraživanja, Rovinj / Centro di ricerche storiche, Rovigno, 2006., monografija, u boji, str. 487-488
Doblanović, Danijela et al., Obitelj Hütterott: ostavština, Državni arhiv u Pazinu, Pazin, Zavičajni muzej grada Rovinja, Rovinj, 2008., monografija, u boji, str. 282
Fučić, Branko, Izvještaj s popisom slika i umjetničkih predmeta u dvorcu na otoku Sv. Andrije kraj Rovinja, Zavičajni muzej grada Rovinja, Rovinj, 1945, izvještaj, str. 6
izložbe:
Galerija na pučini. Muzej Grada Rovinja-Rovigno, Rovinj-Rovigno, 20.7.- 10.10.2020.
Koristimo kolačiće
Koristimo kolačiće za praćenje posjećenosti naših stranica (Google Analytics) u svrhu poboljšanja stranica.
Statistika se prikuplja anonimno i prihvaćanjem pristajete na korištenje kolačića.
Saznaj više