Bogorodica s Djetetom

autor/kultura:
naslov:
Bogorodica s Djetetom
vrsta građe:
vrijeme izrade:
materijal:
tehnika:
dimenzije:
66 x 66 cm
inventarni broj:
MRR-906
opis:
Majka koja doji dijete. Na tamno smeđoj pozadini žena smeđe kose vezane bijelom maramom pogledom prema dole, drži u krilu golo, nasmiješeno dijete. Iz crvene haljine majke izlazi desna dojka. (Inventarna knjiga 1-3, 1. tom)

Bogorodica je prikazana nagnuta nad Djetetom koje joj leži u naručju, dok ga ona pridržava objema rukama. Marija ima glavu omotanu bijelim rupcem čiji su krajevi položeni na njenim ramenima. Odjevena je u tamnocrvenu haljinu koja joj otkriva jednu dojku. Pozadina prizora je tamna. Kolorit je topao i zagasit te njime dominiraju nijanske smeđih i crvenkastih tonova. Tipologija likova i način građenja volumena naglašenog plasticiteta, podcrtanih draperijom gustih nabora, na rovinjskoj slici pokazuju određene analogije s načinom Girolama Romanina (brscia 1484./1487. - 1562.). Cathy S. Cook (1986:157-158) ističe da je majstoru jedna od najdražih tema bila naš Bogorodica s Djetetom te da je poznato više od deset Romaninovih slika ovog sadržaja. Za usporedbu s djelom iz rovinjskog Zavičajnog muzeja zanimljive su redakcije teme iz kasnije faze njegova rada prožete kontemplativnim, pietističkim duhom u kojima autorica prepoznaje utjecaj protureformacije na Romaninov opus. Na te se radove ugleda autor ove slike pblikujući djelo koje karakterizira sklonost k tamnijoj paleti i težnja ka kompozicijskim pojednostavljenjima. No, Bogorodica s djetetom pritom pokazuje srodnosti s krugom sljedbenika koj se formira oko Callista Piazze, slikara iz Lodija, čija je aktivnost zabilježena između 1524. i 1562. godine. U njegovim je djelima, u osnovi, uvijek prisutan određeni romanineskni karakter. Uz približavanje kasnim radovima samog Callista, autor rovinjske slike pokazuje, zapravo, veće srodnosti s djelima njegovih suradnika, među kojima valja izdvojiti slikarevu rano preminulu braću Scipiona ili Fulvija (Moro 1988., II:802-803; Marubbi 1989:321-331). Za usporedbu s Callistovim radovima može se izdvojiti Preobraćenje sv. pavla iz Crkve Incoronata u Lodiju (Fossaluzza, u: I Piazza 1989:312-316, kat. 55), dok o načinu i razini rada radionice svjedoče platna koja su ukrašavala Kapelu sv. Ane u istoj crkvi (Bandera Bistoletti, u: I Piazza 1989:316-317, kat. 56). (Nina Kudiš Burić u: Slikarska baština Istre, str. 441).
reference:
  1. Bralić, Višnja, Kudiš Burić, Nina, Slikarska baština Istre, Institut za povijest umjetnosti, Zagreb, Centar za povijesna istraživanja, Rovinj / Centro di ricerche storiche, Rovigno, 2006., monografija, u boji, str. 441
  2. Bralić, Višnja, Slikarski izvori i tokovi u Zbirci starih majstora: slike od 16. do 18. stoljeća, Zavičajni muzej grada Rovinja, 2005., katalog, u boji, str. 20-21
  3. Doblanović, Danijela et al., Obitelj Hütterott: ostavština, Državni arhiv u Pazinu, Pazin, Zavičajni muzej grada Rovinja, Rovinj, 2008., monografija, u boji, str. 274
  4. Tišljar, Lara et al., Elaborat o prijedlogu konzervatorsko-restauratorskih radova s troškovnicima, Pula, 2017., elaborat, u boji, str. 5-6
  5. Fučić, Branko, Izvještaj s popisom slika i umjetničkih predmeta u dvorcu na otoku Sv. Andrije kraj Rovinja, Zavičajni muzej grada Rovinja, Rovinj, 1945, izvještaj, str. 8
  6. Cook, Cathy S., Two New "Madonna and Child" Paintings by Romanino, u: Arte Veneta, LX (1986.), str. 157-158
  7. Moro, Franco, ad vocem "Piazza Callisto", u: La Pittura in Italia. Il Cinquetento, II, (ur.) Giuliano Briganti, Milano, 1988., str. 802-803
  8. Marubbi, Mario, L'officina del Piazza tra comprimari e presenze esterne, u: I Piazza da Lodi. Una tradizione di pittori del Cinquecento, katalog izložbe (Lodi, Museo Civico, chiesa di San Cristoforo, Tempio dell'Incoronata, 7. X. - 17. XII. 1989.), (ur.) , str. 321-331
  9. I Piazza da Lodi. Una tradizione di pittori del Cinquecento, katalog izložbe (Lodi, Museo Civico, chiesa di San Cristoforo, Tempio dell'Incoronata, 7. X. - 17. XII. 1989.), (ur.) Gianni Carlo Sciolla, Milano, 1989., str. 312-317, kat. 55-56
  10. Gamulin, Grgo, Seičento - prijedlozi i rješenja, u: Peristil, 33 (1990.), članka, c/b, str. 81
izložbe:
Gajba i tić: pokriveno i raskrito u seksualnosti Istre, Sveta srca, Pula - Pola, 27. IV. - 31. X. 2017.