U sredini slike na prijestolju tamno crvenim s baldahinom sjedi Sv. Martin sa tiarom na glavi. Ima smeđu bradu i brkove. Inkarnat smeđi. Bijela haljina i maslinasto zeleni plašt na ramenima i preko koljenima. Na lijevom koljenu ima knjigu koju pridržava lijevom rukom. U lijevoj ruci drži pastirski štap sa uvojkom na vrhu. Desnu ruku je podignuo u blagoslov. Iza prijestolja izlaze dvije simetrične stilizirane grane sa ružičastim cvijećem. Na lijevoj strani Sv. Fuma u zelenoj haljini iz koje viri bijela košulja, iz lijevog rukava i oko vrata. Crveni plašt joj prikriva desno rame i lijevo bok i spušta se do poda. Na nogama ima sandale. U desnoj podignutoj ruci drži miniaturu crkve a u lijevoj spuštenoj palmetu. Kod njenih nogu nalazi se mučenički kotač. Iza kotača leže dva lava. Sa leve strane opet motive stiliziranih biljaka i cvijeća. Na desnoj strani slike Sv. Juraj na bijelom konju i probada kopljem zmaja. Na glavi ima kacigu sa zelenim i bijelim perijem. Obučen je u oklop iz koga viri košulja. Iza njega i preko njegovih koljena leprša crveni plašt. Konj je okrenut prema centru slike. Iza toga opet stilizirane biljke. Pozadina smeđa. Slika je na drvo. (Inventarna knjiga 1-3, 1. tom)
Drveni antependij glavnog oltara na kojem se nalazi pala Sv. Martina sa sv. Katarinom i sv. Bartolomejem (kat. 370) oslikan je na cijeloj površini. Uokviruje ga profilirani i mramorizirani drveni okvir. U središtu kompozicije je patron crkve - sv. Martin, biskup, koji sjedeći na katedri u hijeratskom stavu i blagosiljajući, ponavlja prikaz s pale oltara. Uz njega na kamenitom tlu stoje zaštitnici Rovinja: sv. Eufemija sa simbolima muke i modelom grada te sv. Juraj koji ubija zmaja. Između svetaca su razgranati cvjetni motivi s lišćem i viticama. Za razliku od pale na oltaru, koja tradicionalnom kompozicijskom strukturom i oblikovanjem likova svetaca ponavlja u pojednostavljanoj formi obrasce mletačkog cinquecenta, oslikani antependij pokazuje izravniju vezu sa suvremenijim slikarskim rješenjima. Cvjetni motivi iz dekorativnog rječnika baroka preuzeti su s antependija vezenih na tkanini. Potezi kojima su oblikovani likovi su slobodniji, a kolorit svjetliji i dekorativniji. Dekorativni karakter kolorita prigušen je, međutim, ostacima potamnjelih slojeva starih lakova i lanenog ulja. Antependij je privremeno demontiran s oltara i izložen u Zavičajnom muzeju grada Rovinja. Restauriran je u Restauratorskoj radionici Hrvatskog restauratorskog zavoda u Juršićima 2001. godine, a restaurator je bio Mario Miočić. Za potrebe izlaganja izrađena je kopija originalnog drvenog okvira s rekonstrukcijom izvornog obojenja utvrđenog istraživanjem slojeva višestruko preslikanog originala. (Višnja Bralić u: Slikarska baština Istre, 2006., str. 436)
reference:
Bralić, Višnja, Kudiš Burić, Nina, Slikarska baština Istre, Institut za povijest umjetnosti, Zagreb, Centar za povijesna istraživanja, Rovinj / Centro di ricerche storiche, Rovigno, 2006., monografija, u boji, str. 436
Koristimo kolačiće
Koristimo kolačiće za praćenje posjećenosti naših stranica (Google Analytics) u svrhu poboljšanja stranica.
Statistika se prikuplja anonimno i prihvaćanjem pristajete na korištenje kolačića.
Saznaj više